الجمعة

علي الربابه

كلمات عبد الرحيم منصور

الحان بليغ حمدي


كلمات الاغنيه

حلوة بلادى السمرا بلادى 
الحرة بلادى الصابرة بلادى


وأنا على الربابة بغنى
ماملكش غير إنى أغنى وأقول تعيشى يا مصر
وأنا على الربابة بغنى
ماملكش غير غنوة أمل للجنود أمل للنصر
ليكى يا مصر .. ليكى يا مصر

حلوة بلادى السمرا بلادى
الحرة بلادى الصابرة بلادى

وأنا على الربابة بغنى
وأبارك كل خطوة تعدى تعدى عن طريق الصعب
تحيا مصر
وأنا على الربابة بغنى
وبغنى غنوة الحرية قول معايا يا شعب
تحيا مصر .. تحيا مصر

وأنا على الربابة بغنى
عاشق ومغنى وأيه أكون جمب عشاقك
يا مصر
وأنا على الربابة بغنى
وأنتى اللى مبتنسيش شهيد سطر بدمه ع التراب الحر
فداكى يا مصر .. فداكى يا مصر

حلوة بلادى السمرا بلادى
الحرة بلادى الصابرة بلادى


للتحميل




للاستماع



{ 2 التعليقات... read them below or Comment }

- Copyright © بليغ حمدي - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -